Tutustu Porisuhteen kulmakiviin

Yli kahdeksan miljoonaa näyttökertaa (vain kaupungin omissa kanavissa) ei voi olla väärässä – Porisuhteet ovat valtakunnallinen puheenaihe. Sen kunniaksi Luukkone sai myös oman ohjelman (pakotettu talk show -ohjelman juontajaksi). Kui tämmöne ny piti tehdä?

Kausi 2 jaksot

Jakso 5:
Onnellisuus
Jakso 4:
Koti
Jakso 3:
Ainutlaatuisuus
Jakso 2:
Kommunikaatio
Jakso 1:
Välittäminen

Kausi 1 jaksot

Jakso 5:
Poriamoria
Jakso 4:
Salainen Porisuhde
Jakso 3:
Porinvaihto
Jakso 2:
Olematon Porisuhde
Jakso 1:
Kipinää Porisuhteeseen

Extrat jaksot

Porisuhdeneuvoja ja kaupungin mainokset
Porisuhdeneuvoja ja Porispere
Porisuhdeneuvoja ja SuomiAreena & Pori Jazz
Porisuhdeneuvoja ja strategia
Porisuhdeneuvoja ja Yyteri-bussi
Porisuhdeneuvoja ja Eau de Pori
Porisuhdeneuvoja ja spinneri
Porisuhdeneuvoja ja Vellu Ketola
Porisuhdeneuvoja ja Olet kuin ohdake
Porisuhdeneuvoja ja Satakunnan kansa

Palkittu kampanja

Kuka näitä palkintoja ylipäätään laskee? No ei varmaan kukaan, mutta tässä on kuitenkin.

Effie Awards Finland

Maailman laajin markkinoinnin tehokkuutta mittaava kilpailu Effie Awards. Porisuhde-kampanja voitti Erikoissarjassa ja Tuotteet & Palvelut -sarjassa kultaa sekä kilpailun himoituimman palkinnon – Grand Effien.

Grand Effien voittanut työ on poikkeuksellisen rohkea ja haastoi täysin alan konventiot. Siinä yhdistyy huumori, vahva itseironia, luotto omiin vahvuuksiin ja yksinkertaiseen konseptiin. Työ sai ansaitusti valtavan valtakunnallisen näkyvyyden ja erittäin kovat tulokset. On löydetty uniikki tapa kommunikoida, joka ei vain herätä mielenkiintoa vaan aiheuttaa paikallisissa ja ex-porilaisissa ylpeyden tunnetta kotipaikkakuntaansa kohtaan. Kuntamarkkinoinnilta on vaikea toivoa enempää!

Grand One

Suomen suurin digitaalisen median kilpailu.

Grand prix
Paras kampanja
Tuloksellisin kampanja
Kunniamaininta: Paras somekampanja
Kunniamaininta: Paras digitaalinen sisältömarkkinointi
Kunniamaininta: Paras verkkomainos

Vuoden huiput

Suomen merkittävimmän luovan suunnittelun kilpailun missiona on nostaa suunnittelun tasoa, voimistaa luovuutta ja omaperäisyyttä sekä kehittää suunnittelijoiden ammattitaitoa.

Grand Prix – pääpalkinto
Kultahuippu: Jokeri: Strategian voima
Kultahuippu: Teksti
Hopeahuippu: Kampanjat

Grand prix perustelu:

Työ, jollaisen tuomaristo toivoi näkevän: Loistava strategia, josta johdettu luova työ on markkinointiviihdettä parhaimmillaan. Ja tulokset ansaitun hyvät. Ensin on rohjettu rajata kohderyhmästä suurin osa suomalaisia ulos. Sen jälkeen tehty kohderyhmäymmärrykseen perustuva luova ratkaisu; sisäpiirivitsejä joihin on ujutettu kaikki USP:t ja joita haluaa katsoa vaikka kaikkea näkemäänsä ei edes ymmärrä. Iloisesti erilainen ja erilaistava kaupunkistrategia, jossa ei myydä järvimaisemaa ja katteettomia lupauksia yrittämisen helppoudesta. Melkein teki mieli muuttaa Poriin. Painotus kuitenkin sanalla melkein.

Finnish Comms Awards

Porisuhdeneuvoja pokkasi Finnish Comms Awardseissa “Vuoden Lanseeraus tai repäisy” -kategorian voiton. Finnish Comms Awards on yhteistyön kilpailu, jossa palkitaan toimisto, asiakas ja yhteistyökumppanit. Olennaista on näkökulma: asiakkaan tavoitteiden tukeminen vaikuttavalla viestintäosaamisella tai haasteen ja ongelman ratkaiseminen yhdessä.

Tuomaristo perusteli voittajaa seuraavasti:

”Tässä kampanjassa on ollut kaikki kohdillaan: kaupungin olemusta ja vahvuuksia on osattu hyödyntää erinomaisella tavalla. Ei olla sorruttu kuntamarkkinoinnin konventioihin, vaan on syntynyt jotain juuri sopivaa uniikkia ja puhuttelevaa. Nerokas toteutus, joka saa vieläkin hymyn huulille. Kaupunkimarkkinoinnin tuloksia on jo lähes mahdoton mitata esimerkiksi konkreettisina muuttoina, joten siihen nähden loistava suoritus.”

  • Vuoden Lanseeraus tai repäisy -kategorian voitto.

Voitto-kilpailu

Voitto on suomalainen mainoselokuvakilpailu ja sen tarkoituksena on edistää suomalaisen mainoselokuvan tasoa ja arvostusta sekä kehittää tekijöiden ammattitaitoa.

Joka vuosi Voitto-kilpailussa yleisö saa myös mahdollisuuden äänestää parasta mainoselokuvaa ”Yleisön parhaat sekunnit” -kategoriassa.

  • Kunniamaininta suomen kielen taiturimaisesta ja oivaltavasta käytöstä mainoselokuvassa
  • Yleisön Parhaat Sekunnit -palkinto

Muut palkinnot ja kunniamaininnat

Pori-palkinto

Pori-palkinto annettiin Staart Oy:lle, jonka ideasta Porin kaupungin Porisuhde-markkinointikampanja sai alkunsa.

Sanoman kuukauden kamppis

Kuukauden kamppis on Sanoma Oy:n kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Heinäkuun valinta on Porin kaupunginjohtajan rekrytointi-ilmoitus, jossa hyödynnettiin ilmiöksi noussutta Porisuhde-kampanjaa.

Kaupunkiteko-palkinto

Vuoden kaupunkiteko -kilpailu nostaa esiin tekoja, jotka ovat parantaneet kaupunkilaisten elämänlaatua, kaupungin viihtyisyyttä, vetovoimaisuutta, tunnettuutta tai luonut kaupunkiin työpaikkoja. Palkinnon jakaa Satakunnan viikko yhdessä kumppaneiden kanssa.

Paluumuutto-palkinto

Satakuntalainen osakunta myöntää palkinnon vuosittain sellaiselle taholle, joka on osoittanut mielenkiintoa maakunnasta opiskelemaan lähteneitä ylioppilaita kohtaan ja toiminut aktiivisesti paluumuuton edistämiseksi.

Porilainen Maineteko 2022 -palkinto

Porilainen Maineteko-palkinto jaetaan Porin Nuorkauppakamarin toimesta vuosittain henkilölle, yritykselle tai yhteisölle, joka on toiminnallaan edesauttanut positiivista henkeä ja toimintaa Porin alueella.